sobota, 13 czerwca 2015

#17 Kokosowy murzynek, raj dla podniebienia

Cześć ;)



Dziś przychodzę do was z postem lekko odbiegającym od moich dotychczasowych postów, a mianowicie- kuchnia.

Murzynek jest bardzo prostym, znanym i cenionym ciastem. Isnieje wiele odmian tego uniwersalnego ciasta. O to moja propozycja ;)

Zapraszam =D



SKŁADNIKI NA CIASTO

  • 1 kostka margaryny
  • pół szklanki wody gazowanej (może też być zwykła)
  • 1 i pół szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 2 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
SKŁADNIKI NA NADZIENIE KOKOSOWE
  • Białka
  • 170 gram wiórków kokosowych
  • pół szklanki cukru

KROK 1

Margarynę, wodę, cukier i kakao rozpuść w garnku.



KROK 2

Poczekaj aż ostygnie.

KROK 3

Dodaj żółtka i zmieszaj mikserem.




KROK 4

Przesiej mąkę i z proszkiem do pieczenia do garnka. I wymieszaj.




KROK 5

W osobnym garnku ubij białka.



KROK 6

Dwie łyżki piany przenieś do ciasta i wymieszaj.


KROK 7

Do piany dodaj cukier i wiórki kokosowe.
KROK 8

Całość ułóż na brytfance wyłożonej papierem do pieczenia.


KROK 9

Piecz w 200 stopniach na około 45 minut.



O to efekty ;)







Przepis szybki, prosty i efektowny. Mam na dzieje, że się wam spodobał.

Daj znać co sądzisz o tego typu postach, może robiłaś już podobny smakołyk ?
A może dopiero będziesz robić ?
Zapraszam do komentowania ;)

Pozdrawiam i życzę smacznego ;)
Magdalena

16 komentarzy:

  1. super post, próbowałam kiedys robic murzynka, jednak nie dopiekł się w srodku, mimo to spróbuję jeszcze raz, bo widzę że masz inny przepis. pozdrawiam. daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno wypróbuje ten przepis :)
    by-asiulczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm aż mi ślinka leci <3

    blogerka-photo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyszło, mogłabyś mi zrobić ;pp

    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie może kiedyś zrobię!

    Zapraszam : selenagomeznewspl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super piosenka na początku.
    I zgłodniałam. Zrobiłaś mi smaka xD.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham 💕 ogólnie jestem strasznym łasuchem i narobiłaś mi smaku :D
    Barszczykurodowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam jak w dzieciństwie zawsze jeździłam do babci i dziadka a tam na stole właśnie taki murzynek. Do dziś jest to moje ulubione ciasto :) Może zrobię? :P

    Ja dopiero zaczynam prowadzić bloga, może wpadniesz? http://iko-nka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, pochwal się jak zrobisz ;)
      Wpadnę ;)

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie. <3 Szkoda, że nie umiem piec. :( :D

    OdpowiedzUsuń